Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
Farm Opinion Leaders
Their Influence on Agriculture Marketing Decisions
von Shreekant Sharma, Rajesh Sharma
Verlag: LAP LAMBERT Academic Publishing
Hardcover
ISBN: 978-3-330-03753-3
Erschienen am 24.01.2017
Sprache: Englisch
Format: 220 mm [H] x 150 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 465 Gramm
Umfang: 300 Seiten

Preis: 74,90 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 22. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

74,90 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

This book endeavours to help the readers identify the farm opinion leaders and to understand the characteristics of farm opinion leaders and farm opinion seekers. Beside this motivation, satisfaction and effectiveness of farm opinion leaders and farm opinion seekers are also demystified for a rural set up. The study of influence of family members on the head decision maker of the family is initiated. A theoretical 4 P¿s model of farm opinion leadership is proposed and a new method for identification of farm opinion leaders is conceptualised. Agriculture marketing decisions for four agriculture product categories i) agri input consumables (seed, fertilizer and pesticides) the fast moving agriculture goods (FMAGs), ii) agri input capital (farm machineries) the agriculture durables, iii) agri input credit (formal and informal sources) and iv) agri output (price, packaging, transport, storage and market selection) were studied.



Dr. Shreekant Sharma is Associate Faculty at National Institute for Micro, Small and Medium Enterprises (ni-msme), Hyderabad, India.Dr Rajesh Sharma is Professor and Head, Department of Agricultural Economics, College of Agriculture, SK Rajasthan Agricultural University, Bikaner, India.