Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
The Power of Identity and Ideology in Language Learning
Designer Immigrants Learning English in Singapore
von Peter I. De Costa
Verlag: Springer International Publishing
Reihe: Multilingual Education Nr. 18
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-3-319-30209-6
Auflage: 1st ed. 2016
Erschienen am 23.05.2016
Sprache: Englisch
Format: 241 mm [H] x 160 mm [B] x 17 mm [T]
Gewicht: 459 Gramm
Umfang: 192 Seiten

Preis: 53,49 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 19. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

This critical ethnographic school-based case study offers insights on
the interaction between ideology and the identity development of individual
English language learners in Singapore. Illustrated by case studies of the
language learning experiences of five Asian immigrant students in an
English-medium school in Singapore, the author examines how the immigrant
students negotiated a standard English ideology and their discursive
positioning over the course of the school year. Specifically, the study traces
how the prevailing standard English ideology interacted in highly complex ways
with their being positioned as high academic achievers to ultimately influence
their learning of English. This potent combination of language ideologies and
circulating ideologies created a designer student immigration complex. By
framing this situation as a complex, the study problematizes the power of ideologies
in shaping the trajectories and identities of language learners.



Chapter 1: Foreign talent and Singapore.- Chapter 2: Reconceptualizing language, language learning, and the language learner in the age of globalization.- Chapter 3: Researching, analyzing, and constructing the data.- Chapter 4: The sociolinguistic context of Singapore and Oak.- Chapter 5: Designer student immigration and the designer student immigrant complex at Oak.- Chapter 6: Language ideologies at Oak.- Chapter 7 The designer student immigrant complex: Its impact on learning.- Chapter 8: Looking back and moving forward.- Appendix.


andere Formate
weitere Titel der Reihe