Bücher Wenner
Vorlesetag - Das Schaf Rosa liebt Rosa
15.11.2024 um 15:00 Uhr
Bilingual Education and Minority Language Maintenance in China
The Role of Schools in Saving the Yi Language
von Linda Tsung, Lubei Zhang
Verlag: Springer International Publishing
Reihe: Multilingual Education Nr. 31
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-3-030-03453-5
Auflage: 1st ed. 2019
Erschienen am 21.01.2019
Sprache: Englisch
Format: 241 mm [H] x 160 mm [B] x 16 mm [T]
Gewicht: 448 Gramm
Umfang: 184 Seiten

Preis: 53,49 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 22. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

53,49 €
merken
zum E-Book (PDF) 53,49 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

This book looks closely at Yi bilingual education practice in the southwest of China from an educationalist¿s perspective and, in doing so, provides an insight toward our understanding of minority language maintenance and bilingual education implementation in China. The book provides an overview on the Yi people since 1949, their history, society, culture, customs and languages. Adopting the theory of language ecology, data was collected among different Yi groups and case studies were focused on Yi bilingual schools. By looking into the application of the Chinese government¿s multilingual language and education policy over the last 30 years with its underlying language ideology and practices the book reveals the de facto language policy by analyzing the language management at school level, the linguistic landscape around the Yi community, as well as the language attitude and cultural identities held by present Yi students, teachers and parents. The book is relevant for anyone looking to more deeply understand bilingual education and language maintenance in today¿s global context.



1. Introduction.- 2. Creating the Yi: History, Society, and Languages.- 3. Case Study of a Yi-Han Bilingual School in Liangshan.- 4. Case Studies of the Sani Yi in Yunnan.- 5. Language Attitudes and Ethnic Identity of the Present-Day Yi.- 6. Language Used in Public Spaces.- 7. Bilingual Education and Minority Languages in China: Prospects and Challenges.


andere Formate
weitere Titel der Reihe