Bücher Wenner
Vorlesetag - Das Schaf Rosa liebt Rosa
15.11.2024 um 15:00 Uhr
Business and Health Planning in General Practice
von Peter Edwards
Verlag: CRC Press
Taschenbuch
ISBN: 978-1-85775-056-0
Erschienen am 19.08.1994
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 13 mm [T]
Gewicht: 377 Gramm
Umfang: 244 Seiten

Preis: 64,90 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 19. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

1. A Strategic Approach to Planning for General Practice 2. Action Planning and the Management of Change 3. Information for Planning 4. Business Planning and Human Resource Management 5. Audit as a Component of Planning 6. Planning for a Patient-centred Practice 7. Planning for Service Developments 8. Planning for Fundholding Status 9. Health Planning 10. A Structure for Business and Health Plans



For GPs and practice managers the challenge of the NHS reforms is to understand the business context in which general practice operates. Of the many skills learned from commerce and industry needed for the development of an effective strategy, business planning has been demonstrated to bring important benefits to the practice. However, for many the concept is necessary but unfamiliar. This book sets out to demystify the subject, explains the benefits and, by way of numerous examples, shows how they can be applied to the single-handed GP and group practices, whether or not they are fundholders. It suggests that good clinical care is not possible without the necessary planning and management skills to run a business.


andere Formate