Bücher Wenner
Gaea Schoeters liest aus TROPHÄE
28.10.2024 um 19:30 Uhr
Social Justice Through Multilingual Education
von Tove Skutnabb-Kangas, Robert Phillipson, Ajit K Mohanty, Minati Panda
Verlag: Channel View Publications
Reihe: Linguistic Diversity and Langu Nr. 7
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-84769-190-3
Erschienen am 20.08.2009
Sprache: Englisch
Format: 236 mm [H] x 157 mm [B] x 25 mm [T]
Gewicht: 748 Gramm
Umfang: 408 Seiten

Preis: 147,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 25. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

147,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

Most Indigenous and minority children are not provided with multilingual education, which would enable them to succeed both in school and in society. In this important book, experts from around the world show how multilingual education can be provided, and what it can achieve.



Robert Phillipson (linguistic imperialism, English as a '€~world'€(TM) language, language policy) is emeritus professor, Copenhagen Business School, Denmark. Tove Skutnabb-Kangas (Emerita) has been actively involved with struggles for language rights for five decades. Her research interests include linguistic human rights, linguistic genocide, linguicism (linguistically argued racism), mother-tongue-based multilingual education and the relationship between linguistic and cultural diversity and biodiversity. Ajit Mohanty (psycholinguistics, multilingualism and multilingual education focusing on education, poverty and disadvantage among linguistic minorities) and Minati Panda (mathematical discourse and learning, cognition, culture, curricular and pedagogic issues and social exclusion) are both professors at the Jawaharlal Nehru University, New Delhi, India.


weitere Titel der Reihe