Bücher Wenner
Mirna Funk liest und spricht über "Von Juden lernen"
10.10.2024 um 19:30 Uhr
Teacher Development for Content-Based Language Education
International Perspectives
von Susan Ballinger, Ruth Fielding, Diane J. Tedick
Verlag: Multilingual Matters
Taschenbuch
ISBN: 978-1-80041-058-9
Erschienen am 10.09.2024
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 21 mm [T]
Gewicht: 585 Gramm
Umfang: 386 Seiten

Preis: 64,60 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 16. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Klappentext

Susan Ballinger is Associate Professor in the Department of Integrated Studies in Education at McGill University, Canada. Her research interests include language awareness, peer interaction and cross-linguistic pedagogy and she is General Editor of the Journal of Immersion and Content-Based Language Education.

Ruth Fielding is Associate Professor in Languages and TESOL Teacher Education at Monash University, Australia. Her research examines multilingual identity, language teacher identity, bilingual education in Australia and intercultural approaches to language education.

Diane J. Tedick is Professor Emeritus of Second Language Education at the University of Minnesota, USA. Her research interests include student language development in immersion education and immersion/dual language teacher education and professional development.



This book brings together findings on content-based teacher education from international contexts to help prepare teachers for this challenging setting. It offers a solid grounding in theories and applications of content-based approaches, promoting further teacher-researcher collaboration and professional development.


andere Formate