Bücher Wenner
Fahrt zur Frankfurter Buchmesse im Oktober 2024
19.10.2024 um 06:00 Uhr
Bilingualism for All?
Raciolinguistic Perspectives on Dual Language Education in the United States
von Nelson Flores, Amelia Tseng, Nicholas Subtirelu
Verlag: Channel View Publications
Reihe: Bilingual Education & Bilingua Nr. 125
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-80041-004-6
Erschienen am 16.12.2020
Sprache: Englisch
Format: 231 mm [H] x 157 mm [B] x 23 mm [T]
Gewicht: 558 Gramm
Umfang: 296 Seiten

Preis: 173,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 16. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

173,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Klappentext

Nelson Flores is Associate Professor of Educational Linguistics at the University of Pennsylvania Graduate School of Education, USA. His current projects seek to apply a raciolinguistic perspective to bilingual education in the United States.

Amelia Tseng is Assistant Professor of Linguistics and Spanish in World Languages and Cultures at American University, USA and holds a Research Associate appointment at the Smithsonian Center for Folklife and Cultural Heritage. Her research centers on multilingual repertoires, race and ethnicity, and identity construction in immigrant and diasporic communities.

Nicholas Subtirelu is Assistant Professor of Applied Linguistics at Georgetown University, USA. His recent research looks at how bilingualism is constructed as a commodity and the implications this has for racial economic justice in language education.



This book adopts a raciolinguistic perspective to examine the ways in which dual language education programs in the US often reinforce the racial inequities that they purport to challenge. The chapters adopt a range of methodologies, disciplines and language foci to challenge mainstream and scholarly discourses on dual language education.


weitere Titel der Reihe