Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
An Inky Business
A History of Newspapers from the English Civil Wars to the American Civil War
von Matthew J Shaw
Verlag: Reaktion Books
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-78914-386-7
Erschienen am 02.07.2021
Sprache: Englisch
Format: 223 mm [H] x 148 mm [B] x 25 mm [T]
Gewicht: 452 Gramm
Umfang: 224 Seiten

Preis: 25,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 28. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

25,00 €
merken
zum E-Book (EPUB) 16,49 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

An Inky Business is a book about the making and printing of news. It is a history of ink, paper, printing press, and type, and of those who made and read newspapers in Britain, continental Europe, and America from the British Civil Wars to the Battle of Gettysburg nearly two hundred years later. But it is also an account of what news was and how the idea of news became central to public life. Newspapers ranged from purveyors of high seriousness to carriers of scurrilous gossip. Indeed, our current obsession with "fake news" and the worrying revelations or hints about how money, power, and technology shapes and controls the press and the flows of what is believed to be genuine information have dark early-modern echoes.



Matthew Shaw is the librarian of the Queen's College, University of Oxford, and formerly the lead curator of the Americas Collections at the British Library. He is the author of Time and the French Revolution: The Republican Calendar, 1789-Year XIV.


andere Formate