Bücher Wenner
Steffen Kopetzky liest aus Atom (Premierenlesung)
11.03.2025 um 19:30 Uhr
The Romance of Heroism and Heroic Leadership
von George R. Goethals, Scott T. Allison
Verlag: Emerald Publishing Limited
Reihe: Emerald Points
Hardcover
ISBN: 978-1-78756-658-3
Erschienen am 19.02.2019
Sprache: Englisch
Format: 198 mm [H] x 129 mm [B] x 11 mm [T]
Gewicht: 219 Gramm
Umfang: 200 Seiten

Preis: 86,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 5. Dezember.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

86,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung
Klappentext

1. Introduction: The Romance of Heroism 2. Mystery and Meaning: Ambiguity and the Perception of Leaders, Heroes and Villains 3. Three Kings: Dissent and Evolving Perceptions of Heroism 4. Heroic Transforming Leadership: Touching the Better Angels of Our Nature 5. How Heroes Transform Themselves and The World 6. Conclusion: Resolving Ambiguity to Discern and Create True Heroes



George R. Goethals holds the E. Claiborne Robins Distinguished Professorship in Leadership Studies at the University of Richmond. His research focuses on heroes and presidential leadership and is author of Realignment, Region and Race: Presidential Leadership and Social Identity (2018). Scott T. Allison is Professor of Psychology at the University of Richmond where he has published extensively on heroism and leadership. His other books include Heroes, Heroic Leadership, Reel Heroes & Villains, Conceptions of Leadership, and Frontiers in Spiritual Leadership.



Heroes permeate our culture. But what makes a hero? And what makes heroes 'heroic'? This exciting and innovative study explores how charisma and human needs create images of individuals as heroes and villains.


weitere Titel der Reihe