Bücher Wenner
Fahrt zur Frankfurter Buchmesse im Oktober 2024
19.10.2024 um 06:00 Uhr
Crystallizing Public Opinion
von Edward Bernays
Verlag: www.snowballpublishing.com
Hardcover
ISBN: 978-1-68411-304-0
Erschienen am 20.03.2017
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 10 mm [T]
Gewicht: 262 Gramm
Umfang: 174 Seiten

Preis: 14,80 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 4. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

14,80 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

A seminal work on how public opinion is created and shaped, Edward Bernays's classic Crystallizing Public Opinion set down the principles that corporations and government have used to influence public attitudes over the past century.
A primer on the then new profession of "public relations counsel," Crystallizing elucidates the "instruments and techniques" that PR professionals use to mold public opinion on behalf of their client's interests. By adapting the ideas that Bernays put forth in this book, governments and advertisers have been able to "regiment the mind like the military regiments the body."
The first ever book ever written about the public relations industry, this all-new edition of Crystallizing Public Opinion features an introduction by Stuart Ewen, author of PR! A Social History of Spin, All Consuming Images: On the Politics of Style in Contemporary Culture, and Captains of Consciousness: Advertising and the Social Roots of the Consumer Culture.