Bücher Wenner
Volker Kutscher liest aus "RATH"
18.11.2024 um 19:30 Uhr
Accessing Quality Education
Local and Global Perspectives from Refugees
von Jessica Crist, Bernhard Streitwieser, Katharine Summers
Verlag: Globe Pequot Publishing Group Inc/Bloomsbury
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-6669-1303-3
Erschienen am 22.11.2023
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 520 Gramm
Umfang: 222 Seiten

Preis: 110,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 30. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

110,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This book, written by the faculty and students of The George Washington University Refugee Educational Advancement Laboratory (REAL), examines the experiences of refugees settled in the Washington, DC, Maryland and Virginia area (DMV) during the last ten years and their pathways back to access and success in education.



Edited by Bernhard Streitwieser; Katharine Summers and Jessica Crist - Contributions by Olufikayo Abiola Akintola; Jessica Crist; Alexander Erickson; Isabelle Hoagland; Ciara Hoyne; Olivia Issa; Ashley J. Mitchell; Caroline Rakus-Wojciechowski; Haley Skee



Introduction, Jessica Crist, Katharine Summers and Bernhard Streitwieser

Section I: Access

Chapter 1: Four Decades of U.S. Refugee Policy, Savannah Smith and O. Abiola Akintola

Chapter 2: (Un)Welcoming Admissions: The Legal and Systemic Barriers Refugees in the DMV Face When Accessing Education, Jessica Crist

Chapter 3: Increasing Access to Tertiary and Career and Technical Education (CTE) for Refugees in the DMV, Caroline Rakus-Wojciechowski and Savannah Smith

Section II: Inclusion

Chapter 4: Inclusive Education for Refugee Students, Haley Skeens and Isabelle Hoagland

Chapter 5: Using an Asset-Based Approach to Overcome Refugees' Language Barriers in Educational Settings, Ciara Hoyne, Ashley Mitchell, and O. Abiola Akintola

Chapter 6: Additive Education Experiences and Educational Supports for Refugee Students, Ciara Hoyne, and Brittany Troupe

Section III: Application

Chapter 7: Building Capacity: Improving Refugee-Background Students' Enrollment and Inclusion, Olivia Issa

Chapter 8: Sharing Information on Education Across Resettlement Agencies, Nonprofits, Schools, and Community Spaces, Alexander Erickson, Olivia Issa, and Brittany Troupe

Conclusion, Katharine Summers, Jessica Crist and Bernhard Streitwieser

Afterword, Lisa Unangst


andere Formate