Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
Educating in Ethics Across the Professions
A Compendium of Research, Theory, Practice, and an Agenda for the Future
von Richard M. Jacobs
Verlag: Information Age Publishing
Reihe: Ethics in Practice
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-64802-984-4
Erschienen am 12.08.2022
Sprache: Englisch
Format: 240 mm [H] x 161 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 610 Gramm
Umfang: 294 Seiten

Preis: 108,40 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 19. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

108,40 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

Educating in Ethics for the Professions: A Compendium of Research, Theory, Practice, and an Agenda for the Future offers a state-of-the-art discussion on the part of applied ("professional") ethics educators who describe the teaching of ethics for their professions and who collectively represent a wide-ranging array of professions.
The volume begins with an overview of the topics, contested ideas, and challenges confronting applied ethics educators, across the generations, providing a foundation from which the concept of ethics education as an integral formation frames each contributor's historical overview identifying how research, theory, and practice have evolved in each profession to this day. These discussions then turn to the topics, contested ideas, and challenges emerging in contemporary discourse. Each discussion culminates with suggestions regarding what ethics educators must consider for the future. The volume closes with a synthesis of the commonalities among and differences between the discussions representing diverse professional perspectives, yet framing this history as well as identifying an agenda for teaching applied ethics in the future.


weitere Titel der Reihe