Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
A Behavioral Theory of the Firm
von Richard Michael Cyert, James G. March
Verlag: Martino Fine Books
Hardcover
ISBN: 978-1-61427-532-9
Erschienen am 06.11.2013
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 21 mm [T]
Gewicht: 590 Gramm
Umfang: 346 Seiten

Preis: 30,10 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 3. Dezember.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

30,10 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

2013 Reprint of 1963 First Edition. Full facsimile of the original edition, not reproduced with Optical Recognition Software. "A Behavioral Theory of the Firm" has become a classic work in organizational theory, and is one of the most significant contributions to theory intended to improve the operation of the modern corporation. The authors use experiments and empirical observations to build their model of decision making. They reject the structure of the firm as represented by classical economic theory, instead they focus on the discretion of management. They also offer a new way of viewing the effects of organization, communications and individuals on the firm's overall activity. This is path breaking book and among the most important and provocative interpretations yet advanced for seeing inside the firm to understand it as an organization and an economic entity.