Bücher Wenner
Steffen Kopetzky liest aus Atom (Premierenlesung)
11.03.2025 um 19:30 Uhr
Cinematography in the Weimar Republic
Lola Lola, Dirty Singles, and the Men Who Shot Them
von Paul Matthew St. Pierre
Verlag: Globe Pequot Publishing Group Inc/Bloomsbury
Reihe: The Fairleigh Dickinson University Press Series in Communication Studies
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-61147-944-7
Erschienen am 15.08.2016
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 22 mm [T]
Gewicht: 624 Gramm
Umfang: 288 Seiten

Preis: 148,70 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 26. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

148,70 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung
Klappentext

List of Illustrations
Acknowledgments
1 The Weimar Revolution and German Collaborative Filmmaking
2 The Optical Convergence of Theodor Sparkuhl and Ernst Lubitsch
3 Karl Freund's Signature Visual Designs in Manifold Collaborations
4 Carl Hoffmann and the New Visual Discourse of German Silent Film
5 Fritz Arno Wagner, with F. W. Murnau, Fritz Lang, and Arthur Robison
6 Fritz Arno Wagner, G. W. Pabst, and the Weimar Zeitgeist
7 Günther Rittau, Günther Krampf, Optical Language, and Autonomous Collaborative Agency
8 Guido Seeber's Promotion from Special Effects Technician to Cinematographic Artist
9 Rudolph Maté, Carl Theodor Dreyer, and the Framing Principle of Cinematography
10 Cinematographers as Directors as Cinematographers and the Rebirth of Civilization
Filmography
Works Cited
Index
About the Author



Paul Matthew St. Pierre is professor of English at Simon Fraser University, Vancouver.



Cinematography in the Weimar Republic argues that the new medium of film was preeminent among the avant-garde art forms that distinguished the cultural renaissance of the Weimar Republic and that within this progressive medium cinematographers were the leading purveyors of the new kinetic visual imaginary.


andere Formate
weitere Titel der Reihe