Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
The Political Economy of Art
Making the Nation of Culture
von Julie F Codell
Verlag: University Press Copublishing Division
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-61147-382-7
Erschienen am 01.09.2008
Sprache: Englisch
Format: 287 mm [H] x 217 mm [B] x 25 mm [T]
Gewicht: 900 Gramm
Umfang: 229 Seiten

Preis: 116,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 10. Dezember in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

116,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

Political economy is defined in this volume as collective state or corporate support for art and architecture in the public sphere intended to be accessible to the widest possible public, raising questions about the relationship of the state to cultural production and consumption. This collection of essays explores the political economy of art from the perspective of the artist or from analysis of arts production and consumption, emphasizing the art side of the relationship between art and state. The volume explores art as public good, a central issue in political econom



Julie F. Codell is professor of art history and English at Arizona State University.