Bücher Wenner
Mirna Funk liest und spricht über "Von Juden lernen"
10.10.2024 um 19:30 Uhr
Deepening Literacy Learning
Art and Literature Engagements in K-8 Classrooms (Hc)
von Mary Ann Reilly, Jane M. Gangi, Rob Cohen
Verlag: Information Age Publishing
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-60752-458-8
Erschienen am 28.07.2010
Sprache: Englisch
Format: 240 mm [H] x 161 mm [B] x 27 mm [T]
Gewicht: 783 Gramm
Umfang: 412 Seiten

Preis: 120,60 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 15. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

120,60 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

A volume in TeachingLearning Indigenous, Intercultural Worldviews:
International Perspectives on Social Justice and Human Rights
Series Editor: Tonya Huber, St. Cloud State University, Minnesota
In an increasingly global learning environment, teachers are challenged to meet a
myriad of student needs-provide basic literacy and mathematics skills, improve
scientific and technological thinking, increase bilingual and multi-lingual
competencies. Reilly and Gangi provide a new vision of what it means to be
literate and, more important, what it means to be a global citizen. This volume
represents a wonderful move away from schooling and toward education.
Gloria Ladson-Billings, Kellner Family Chair in Urban Education, University of Wisconsin-Madison
Mary Ann Reilly and Jane M. Gangi's book, Deepening Literacy Learning: Art and Literature Engagements in
K-8 Classrooms, is a wonderful blending of methodologies. This juxtaposition of art and literature serves as an
instrument for teachers to inspire their students to create, critique, compare and predict, all higher-level
intellectual behaviors, while composing across symbol systems. The work contains detailed classroom
transcripts of strategies that lend themselves to culturally responsive teaching while engaging students and
developing in them the desire to learn.
Judi Groves, Artist in Education, Arkansas City Arts Council
Burford Center for the Arts, Kansas