Bücher Wenner
Vorlesetag - Das Schaf Rosa liebt Rosa
15.11.2024 um 15:00 Uhr
The Dark Side of School Reform
Teaching in the Space between Reality and Utopia
von Jeffrey S. Brooks
Verlag: Globe Pequot Publishing Group Inc/Bloomsbury
Hardcover
ISBN: 978-1-57886-305-1
Erschienen am 14.12.2005
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 13 mm [T]
Gewicht: 371 Gramm
Umfang: 224 Seiten

Preis: 63,80 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 30. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

63,80 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This book investigates what it means to teach, lead, and live during times of ongoing and intense change and offers insights that might help committed professionals better serve the needs of students as they seek to implement their own reforms in the ever-shifting organizations public schools have become.



Jeffrey S. Brooks is assistant professor of educational leadership at Florida State University.



Chapter 1 Foreword Chapter 2 Acknowledgments Chapter 3 Introduction: Exploring the Dark Side of School Reform Chapter 4 Theschooldayisfastandtheschoolyearisfaster! Chapter 5 Add Duties, Subtract Duties; Add Responsibility, Subtract Responsibility; Add Rigmarole, Subtract Rigmarole Chapter 6 Teaching as an Everyday Ambiguity: Who Is Doing What, Where, When, Why, and How? Chapter 7 The "Old Guard" versus the "New Way" Chapter 8 Snake Charmers in the Star Chamber Chapter 9 Strangers in a Strange School: Isolated Instructors, Divided Departments, Fractured Faculty Chapter 10 There's No "I" in the Word "School" Chapter 11 Distraction + Disorientation = Disaffection Chapter 12 Leading with Smoke and Mirrors: Of Misty Missions, Vague Values, and Floating Philosophies Chapter 13 Coda or Refrain? Reforming Again and Again and Again and Again... Chapter 14 Teaching in the Space between Reality and Utopia Chapter 15 Methodological Appendix