Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
Analyzing Social Networks Using R
von Stephen P. Borgatti, Martin G. Everett, Jeffrey C. Johnson
Verlag: SAGE Publications Ltd
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-5297-2248-2
Erschienen am 14.04.2022
Sprache: Englisch
Format: 250 mm [H] x 175 mm [B] x 25 mm [T]
Gewicht: 842 Gramm
Umfang: 384 Seiten

Preis: 181,60 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 3. Dezember.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Stephen Borgatti is the Gatton Endowed Chair of Management at the Gatton College of Business and Economics at the University of Kentucky. He has published extensively in management journals, as well cross-disciplinary journals such as Science and Social Networks. He has published over 100 peer-reviewed articles on network analysis, garnering more than 70,000 Google Scholar citations. With Martin Everett, Steve is co-author of UCINET, a well-known software package for social network analysis, as well as founder of the annual LINKS Center workshop on social network analysis. He is also a 2-term past President of INSNA (the professional association for network researchers) and winner of their Simmel Award for lifetime achievement.



This approachable book introduces network research in R, walking you through every step of doing social network analysis.



Chapter 1: Introduction
Chapter 2: Mathematical Foundations
Chapter 3: Research Design
Chapter 4: Data Collection
Chapter 5: Data Management
Chapter 6: Multivariate Techniques Used in Network Analysis
Chapter 7: Visualization
Chapter 8: Local Node-Level Measures
Chapter 9: Centrality
Chapter 10: Group-level measures
Chapter 11: Subgroups and community detection
Chapter 12: Equivalence
Chapter 13: Analyzing Two-mode Data
Chapter 14: Introduction to Inferential Statistics for Complete Networks
Chapter 15: ERGMs and SAOMs


andere Formate