Bücher Wenner
Michael Grüttner im Gespräch über "TALAR UND HAKENKREUZ"
09.10.2024 um 19:30 Uhr
Generational Encounters with Higher Education
The Academic-Student Relationship and the University Experience
von Jennie Bristow, Sarah Cant, Anwesa Chatterjee
Verlag: Bristol University Press
Hardcover
ISBN: 978-1-5292-0978-5
Erschienen am 17.03.2021
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 10 mm [T]
Gewicht: 289 Gramm
Umfang: 184 Seiten

Preis: 46,30 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 16. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

46,30 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Employing a generational analysis, this book offers an original approach to the study of Higher Education and documents the changing nature of the relationship between academics and students.
Examining wider issues of culture and socialization, from tuition fees and student mental health, to social mobility and employment, this is a timely contribution to current debates about the University.



Jennie Bristow is Senior Lecturer in Sociology at Canterbury Christ Church University.
Sarah Cant is Principal Lecturer in Sociology at Canterbury Christ Church University.
Anwesa Chatterjee is Research Assistant in the School of Psychology, Politics and Sociology at Canterbury Christ Church University.



Introduction: The Emergence of a 'Graduate Generation'
The Rise of Student Choice, and the Decline of Academic Autonomy
Generational Expectations and Experiences of Higher Education
The Changing Role of the Academic
A Mental Health 'Crisis'?
Growing Up, Moving On? University and the Transition to Adulthood
Conclusion: The Generational Responsibility of the University