Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
A Primer for Teaching Women, Gender, and Sexuality in World History
Ten Design Principles
von Merry E Wiesner-Hanks
Verlag: Duke University Press
Reihe: Design Principles for Teaching
Taschenbuch
ISBN: 978-1-4780-0096-9
Erschienen am 16.10.2018
Sprache: Englisch
Format: 221 mm [H] x 156 mm [B] x 17 mm [T]
Gewicht: 236 Gramm
Umfang: 168 Seiten

Preis: 27,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 2. Dezember in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

27,50 €
merken
zum E-Book (PDF) 175,99 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

A Primer for Teaching Women, Gender, and Sexuality in World History is a guide for college and high school teachers who are teaching women, gender, and sexuality history for the first time, for experienced teachers who want to reinvigorate their courses, for those who are training future teachers to prepare their own syllabi, and for teachers who want to incorporate the subject into their world history classes.



Preface: This Book and How to Use It  vii
Part I. Starting from Scratch
1. Setting Goals: Why Teach Women's, Gender, or Sexuality History?  3
2. Choosing a Focus and a Title: Women, Gender, or Sexuality?  17
3. Organizing Material: Chronological and Thematic Approaches  27
4. Incorporating Key Issues: Theory and Concepts from Women's, Gender, and Sexuality Studies  41
Part II. Modifying Existing Courses
5. Integrating Gender More Fully as a Category of Analysis: Beyond "Add Men and Stir"  55
6. Globalizing a Regionally Based Course: Teaching What You Do Not Know  67
7. Incorporating Feminist Pedagogy as You Move Online: Feminist Principles in a Virtual World  77
Part III. Common Challenges and Opportunities
8. Fostering Historical Empathy: Ethical Frameworks and Contextualization  91
9. Developing Assessments That Fit Your Course Goals: Test, Papers, and Assignments  101
10. Connecting with the Community: Opportunities for Local Research and Civic Engagement  113
Notes  125
Selected Bibliography  141
Index  147



Merry E. Wiesner-Hanks and Urmi Engineer Willoughby


andere Formate
weitere Titel der Reihe