Narcomedia Latinidad, Popular Culture, and America's War on Drugs von Jason Ruiz Verlag: University of Texas Press Reihe: Latinx: The Future Is Now Taschenbuch ISBN: 978-1-4773-2819-4 Erschienen am 10.10.2023 Sprache: Englisch Format: 226 mm [H] x 149 mm [B] x 20 mm [T] Gewicht: 394 Gramm Umfang: 288 Seiten
Preis: 34,00 € keine Versandkosten (Inland)
Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 30. November in der Buchhandlung abholen.
Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag. Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.
34,00 €
merken
Whatsapp
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Exploring representations of Latinx people from Scarface to Narcos, this book examines how pop culture has framed Latin America as the villain in America’s long and ineffectual War on Drugs.
Introduction
Chapter 1. “Say Goodnight to the Bad Guy”: South Florida, Cocaine, and the Many Faces of Scarface
Chapter 2. Miami Vices: Whiteness and Otherness in Representing the Criminalized City
Chapter 3. “The Most Alive Dead Man in the World”: Plotting the Death of Pablo Escobar
Chapter 4. Dancing toward Revenge: Queer Representation and What It Means to Be Seen in Narcomedia
Chapter 5. Dark Matters: Breaking Bad and the Suburban Crime Drama
Chapter 6. Bad Hombres: Narcomedia at the US-Mexico Border
Chapter 7. From Public Enemy to Global Media Commodity: Pablo Escobar Transformed
Epilogue. “It’s Time for a White Man to Leave the Building”: Centering Latinidad in Narcomedia