Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
Researching Society and Culture
von Clive Seale
Verlag: Sage Publications
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-4739-4715-3
Auflage: 4th edition
Erschienen am 05.04.2018
Sprache: Englisch
Format: 254 mm [H] x 194 mm [B] x 40 mm [T]
Gewicht: 1546 Gramm
Umfang: 664 Seiten

Preis: 215,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 11. Dezember in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Written by internationally renowned experts, the Fourth Edition provides a complete introduction to the research process making it the perfect hand-holder for any social science student starting a methods course or project.



Chapter 1: Introduction and guide to using this book - Clive Seale
Part 1: Starting out
Chapter 2: Philosophy, politics and values - Clive Seale
Chapter 3: Research and theory - David Silverman
Chapter 4: Ethics and social research - Suki Ali and Moira Kelly
Chapter 5: Doing a literature review - Duncan Branley, Clive Seale and Thomas Zacharias
Chapter 6: Research questions and proposals - Moira Kelly
Chapter 7: Research design - Clare Robinson and Clive Seale
Chapter 8: The dissertation - Chetan Bhatt
Part 2: Generating data
Chapter 9: Sampling - Clive Seale
Chapter 10: Questionnaires and interviews - Clive Seale
Chapter 11: Questions, measurements and structured observation - Clive Seale
Chapter 12: Qualitative interviewing - Bridget Byrne
Chapter 13: Focus groups - Fran Tonkiss
Chapter 14: Doing ethnography - David Walsh and Clive Seale
Chapter 15: Grounded theory - Clive Seale
Chapter 16: Doing historical and documentary research - Ben Gidley
Chapter 17: Combining qualitative and quantitative methods - Neil Spicer
Chapter 18: Digital Social Research - Clive Seale
Part 3: Doing Analysis
Chapter 19: Preparing data for statistical analysis - Clive Seale
Chapter 20: Analysing single variables - Clive Seale
Chapter 21: Bivariate analysis - Clive Seale
Chapter 22: Causal arguments and multivariate analysis - Clive Seale
Chapter 23: Secondary analysis - Clive Seale
Chapter 24: Content and text analysis - Clive Seale and Fran Tonkiss
Chapter 25: Finding themes in qualitative data - Carol Rivas
Chapter 26: Visual analysis - Suki Ali
Chapter 27: Discourse analysis - Fran Tonkiss
Chapter 28: Analysing conversation - Tim Rapley
Chapter 29: Narrative analysis and interpretative phenomenological analysis - Ann Griffin and Vanessa May
Part 4: Writing, Presenting, Reflecting
Chapter 30: Writing a research report - Carol Rivas
Chapter 31: Giving oral presentations - David Silverman
Chapter 32: Research quality - Clive Seale


andere Formate