Bücher Wenner
Wer wird Cosplay Millionär?
29.11.2024 um 19:30 Uhr
Social Research Methods
The Essentials
von Nicholas Walliman
Verlag: SAGE Publications Ltd
Hardcover
ISBN: 978-1-4739-1620-3
Auflage: 2. Auflage
Erschienen am 15.12.2015
Sprache: Englisch
Format: 244 mm [H] x 170 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 465 Gramm
Umfang: 266 Seiten

Preis: 49,20 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 4. Dezember.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Dr Nicholas Walliman is a qualified architect and Associate Lecturer in the School of the Built Environment at Oxford Brookes University and is a former research associate in the Oxford Institute for Sustainable Development. He has been engaged on a series of nationally and internationally funded research projects on aspects of building technology and has published many research papers. He has also supervised and examined numerous PhD, MPhil and Masters students. He has published a number of books on doing research and writing papers, dissertations and theses. 



The perfect first step into research methods, assuming no previous knowledge and a cheerful 'you can do this!' tone.



PART ONE: PLANNING AND DESIGNING YOUR RESEARCH
Chapter 1: Theoretical background
Chapter 2: Research basics
Chapter 3: Research strategies and design
Chapter 4: The nature of data
Chapter 5: Doing a literature review
Chapter 6: Defining the research problem
Chapter 7: Ethics
Chapter 8: Writing a research proposal
PART TWO: COLLECTING AND ANALYSING YOUR DATA
Chapter 9: Sampling
Chapter 10: Data collection methods
Chapter 11: Quantitative data analysis
Chapter 12: Qualitative data analysis
PART THREE: WRITING UP YOUR RESEARCH
Chapter 13: Presenting Data Graphically
Chapter 14: Writing up a dissertation or research project
PART FOUR: SUCCEEDING IN YOUR RESEARCH METHODS COURSE
Chapter 15: How to get the most out of your lectures and seminars
Chapter 16: How to Get the Best out of Reading and Note Taking
Chapter 17: How to Write Great Essays


andere Formate