Bücher Wenner
Vorlesetag - Das Schaf Rosa liebt Rosa
15.11.2024 um 15:00 Uhr
Bell X-2
von Peter E. Davies
Illustration: Adam Tooby
Verlag: Bloomsbury Publishing PLC
Reihe: X-Planes
Taschenbuch
ISBN: 978-1-4728-1958-1
Erschienen am 30.11.2017
Sprache: Englisch
Format: 249 mm [H] x 184 mm [B] x 10 mm [T]
Gewicht: 263 Gramm
Umfang: 80 Seiten

Preis: 17,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 27. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Even before the spectacular success of its X-1 rocket-powered aircraft in breaking the 'sound barrier', the adventurous Bell Aircraft Corporation was already pushing ahead with a parallel project to build a second aircraft capable of far higher speeds. The X-2 (or Model 52) explored the equally uncertain technology of swept-back wings. Now common in modern conventional fighter aircraft, the Bell X-2 was revolutionary in using this type of airframe to probe Mach 3 and research the effects of extreme aerodynamic friction heat on airframes.
Although both X-2s were destroyed in crashes after only 20 flights, killing two test pilots, the knowledge gained from the programme was invaluable in developing aircraft that could safely fly at such speeds. Using stunning artwork and historical photographs, this is the story of the plane that ultimately made the Lockheed Blackbird and Concorde possible.



Introduction
Origins
Prototype Design
Test and Development
Influence on Frontline Types
Conclusion
Bibliography
Index


andere Formate
weitere Titel der Reihe