Bücher Wenner
Volker Kutscher liest aus "RATH"
18.11.2024 um 19:30 Uhr
Social Science Research
From Field to Desk
von Barbara Czarniawska
Verlag: SAGE Publications Ltd
Hardcover
ISBN: 978-1-4462-9394-2
Erschienen am 01.05.2014
Sprache: Englisch
Format: 244 mm [H] x 170 mm [B] x 11 mm [T]
Gewicht: 342 Gramm
Umfang: 192 Seiten

Preis: 67,90 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 4. Dezember.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

Talking readers through each step in the research process, and providing practical advice based on years of experience, this text presents the practical realities of doing fieldwork



What, why, and how?
Reviewing literature
Designing the study
Interviewing
Observation on the move: Shadowing
Following objects and quasi-objects
Tools for fieldwork
Surviving in the field: Practicalities and personalities
Excursions into the cyberspace
Analysing field material
Text analyses
Writing it up
Good academic writing: Beauty & credibility
When to stop, and what to do next



Barbara Czarniawska was Professor of Management Studies at GRI, School of Business, Economics and Law at University of Gothenburg, Sweden. Doctor honoris causa at Stockholm School of Economics, Copenhagen Business School and Helsinki School of Economics, she was a member of the Swedish Royal Academy of Sciences, the Swedish Royal Engineering Academy, the Royal Society of Art and Sciences in Gothenburg and Societas Scientiarum Finnica. Czarniawska took a feminist and constructionist perspective on organizing, recently exploring the connections between popular culture and practice of management, and the organization of the news production. She was interested in methodology, especially in techniques of fieldwork and in the application of narratology to organization studies.


andere Formate