Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
The Philosophy of Open Learning
Peer Learning and the Intellectual Commons
von Michael A. Peters, Markus Deimann
Verlag: Peter Lang
Reihe: Global Studies in Education Nr. 32
Hardcover
ISBN: 978-1-4331-2857-8
Erschienen am 16.09.2016
Sprache: Englisch
Format: 225 mm [H] x 150 mm [B] x 9 mm [T]
Gewicht: 235 Gramm
Umfang: 160 Seiten

Preis: 48,35 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 9. Dezember.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

48,35 €
merken
andere Ausgabe 101,95 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

In this book, internationally recognized scholars provide in-depth insight into the emerging field of open education. The Philosophy of Open Learning provides an overview of the current debates and introduces the reader to the overall discourse on open education. The broad range of topics, including MOOCs (Massive Open Online Courses) and OERs (Open Educational Resources) is aimed at demonstrating that open education has emerged as a new principle for organizing higher education. Based on this idea, the book covers various issues that are backed up by thorough philosophical reflections that provide orientation for the heated debates. Open education is discussed in its various imbrications to other open movements, such as open access, and its relevance for education over the last fifteen years.



Contents: Martin Weller: Foreword ¿ Markus Deimann/Michael A. Peters: Introduction: Open Education - The Past, the Present and the Future ¿ Robert Farrow: Constellations of Openness ¿ Michael A. Peters: Openness and the Intellectual Commons ¿ Petra Missomelius/Theo Hug: Opening Up Education: Opportunities, Obstacles and Future Perspectives ¿ David Small: MOOCs, Neoliberalism and the Role of the University ¿ Jeremy Knox: Posthuman Openings: Looking Beyond Technology Instrumentalism ¿ Peter B. Sloep/Robert Schuwer: Of Two Contrasting Philosophies That Underpin Openness in Education and What That Entails ¿ Richard Hall: Another World Is Possible: The Relationship Between Open Higher Education and Mass Intellectuality ¿ Martin Oliver: Open Access, Freedom and Exclusion ¿ Michael A. Peters/Richard Heraud/Andrew Gibbons: Open Learning and Social Innovation: Freedom and Democratic Culture


andere Formate
weitere Titel der Reihe