Bücher Wenner
Volker Kutscher liest aus "RATH"
18.11.2024 um 19:30 Uhr
A Screenful of Sugar?
Prescription Drug Websites Investigated
von Lewis H. Glinert, Jon C. Schommer
Verlag: Peter Lang
Reihe: Health Communication Nr. 10
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-4331-2509-6
Erschienen am 14.04.2014
Sprache: Englisch
Format: 231 mm [H] x 155 mm [B] x 16 mm [T]
Gewicht: 447 Gramm
Umfang: 208 Seiten

Preis: 175,75 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 3. Dezember.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

With drug information rapidly migrating to the Web, the chronically poor standards of drug information available to consumers in the developed and the developing world are being further compromised. This book offers insight into the uncharted waters of prescription drug information and promotion on the internet and suggests how it might be transformed into an unprecedented agent for good. It traces the social and political history of prescription drug information and marketing to Western consumers, offers a social and communicative profile of prescription drug Web sites, and evaluates the most widely used sources of prescription drug information, from government organizations and information companies and TV-related sites, to health service provider sites, manufacturers¿ brand sites, and social media, including YouTube and Wikipedia. The focus throughout is on practical outcomes: How can information for consumer decision making be optimized and how can consumers use it responsibly?



Jon C. Schommer (PhD, the University of Wisconsin ¿ Madison) is a professor at the University of Minnesota. His research is related to the provision, use, and evaluation of drug products and pharmacist services.
Lewis H. Glinert (PhD, London University) is a professor at Dartmouth College. His research is related to discourse, language planning, and sociolinguistics, with a focus on risk information.


andere Formate
weitere Titel der Reihe