Bücher Wenner
Wer wird Cosplay Millionär?
29.11.2024 um 19:30 Uhr
Education, Science and Knowledge Capitalism
Creativity and the Promise of Openness
von Michael Adrian Peters
Verlag: Peter Lang
Reihe: Global Studies in Education Nr. 25
Hardcover
ISBN: 978-1-4331-2057-2
Erschienen am 19.12.2012
Sprache: Englisch
Format: 225 mm [H] x 150 mm [B] x 17 mm [T]
Gewicht: 441 Gramm
Umfang: 312 Seiten

Preis: 47,90 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 23. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

We live in the age of global science ¿ but not, primarily, in the sense of ¿universal knowledge¿ that has characterized the liberal metanarrative of ¿free¿ science and the ¿free society¿ since its early development in the Enlightenment. Today, an economic logic links science to national economic policy, while globalized multinational science dominates an environment where quality assurance replaces truth as the new regulative ideal. This book examines the nature of educational and science-based capitalism in its cybernetic, knowledge, algorithmic and bioinformational forms before turning to the emergence of the global science system and the promise of openness in the growth of international research collaboration, the development of the global knowledge commons and the rise of the open science economy. Education, Science and Knowledge Capitalism explores the nature of cognitive capitalism, the emerging mode of social production for public education and science and its promise for the democratization of knowledge.



Michael A. Peters is Professor of Education at Waikato University (New Zealand) and Emeritus Professor at the University of Illinois (Urbana-Champaign). He is Executive Editor of Educational Philosophy and Theory, Policy Futures in Education, E-Learning & Digital Media and Knowledge Cultures, and is a Fellow of the Royal Society (New Zealand). His most recent books include Obama and the End of the American Dream (2012) and Education, Philosophy and Politics: Selected Works (2012).


andere Formate
weitere Titel der Reihe