Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
Overcoming Religious Illiteracy
A Cultural Studies Approach to the Study of Religion in Secondary Education
von D. Moore
Verlag: Palgrave Macmillan US
Hardcover
ISBN: 978-1-4039-6349-9
Auflage: 2007
Erschienen am 02.10.2007
Sprache: Englisch
Format: 216 mm [H] x 140 mm [B] x 14 mm [T]
Gewicht: 313 Gramm
Umfang: 244 Seiten

Preis: 106,99 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 2. Dezember.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

In Overcoming Religious Illiteracy, Harvard professor and Phillips Academy teacher Diane L. Moore argues that though the United States is one of the most religiously diverse nations in the world, the vast majority of citizens are woefully ignorant about religion itself and the basic tenets of the world's major religious traditions. The consequences of this religious illiteracy are profound and include fueling the culture wars, curtailing historical understanding and promoting religious and racial bigotry. In this volume, Moore combines theory with practice to articulate how to incorporate the study of religion into the schools in ways that will invigorate classrooms and enhance democratic discourse in the public sphere.



Diane L. Moore is Professor of the Practice in Religious Studies and Education, Director of the Program in Religion and Secondary Education at the Harvard Divinity School and faculty in Philosophy and Religious Studies at Phillips Andover Academy


andere Formate