Bücher Wenner
Wer wird Cosplay Millionär?
29.11.2024 um 19:30 Uhr
Knowledge Sharing in Practice
von D. H. De Wit, M. H. Huysman
Verlag: Springer Netherlands
Reihe: Information Science and Knowledge Management Nr. 4
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-4020-0584-8
Auflage: 2002
Erschienen am 31.03.2002
Sprache: Englisch
Format: 241 mm [H] x 160 mm [B] x 16 mm [T]
Gewicht: 480 Gramm
Umfang: 206 Seiten

Preis: 160,49 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 2. Dezember.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

In this volume organizational learning theory is used to analyse various practices of managing and facilitating knowledge sharing within companies. Experiences with three types of knowledge sharing, namely knowledge acquisition, knowledge reuse, and knowledge creation, at ten large companies are discussed and analyzed. This critical analysis leads to the identification of traps and obstacles when managing knowledge sharing, when supporting knowledge sharing with IT tools, and when organizations try to learn from knowledge sharing practices. The identification of these risks is followed by a discussion of how organizations can avoid them.
This work will be of interest to researchers and practitioners working in organization science and business administration. Also, consultants and organizations at large will find the book useful as it will provide them with insights into how other organizations manage and facilitate knowledge sharing and how potential failures can be prevented.



1 Introduction.- 1 Theoretical background.- 2 Theories on Managing Knowledge.- 3 Organizational learning.- 2 Practices of knowledge-sharing.- 4 Knowledge acquisition: Knowledge-sharing with the organization as the knowledge provider.- 5 Knowledge reuse: Knowledge-sharing with the individual as the knowledge provider.- 6 Knowledge development: Communities as knowledge providers.- 3 A critical analysis.- 7 The management trap.- 8 The Individual Learning trap.- 9 The ICT trap.- 10 Epilogue.- References.- Endnotes.


andere Formate
weitere Titel der Reihe