Bücher Wenner
Wer wird Cosplay Millionär?
29.11.2024 um 19:30 Uhr
Revitalizing Interculturality in Education
Chinese Minzu as a Companion
von Fred Dervin, Mei Yuan
Verlag: Taylor & Francis
E-Book / EPUB
Kopierschutz: kein Kopierschutz


Speicherplatz: 2 MB
Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-1-351-04453-0
Auflage: 1. Auflage
Erschienen am 17.06.2021
Sprache: Englisch
Umfang: 144 Seiten

Preis: 22,99 €

Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

In this book, the authors problematize a Chinese perspective of interculturality, Minzu ('ethnic') education, arguing that the lessons learnt from researching various aspects of Minzu in Chinese education can help students, researchers, educators, and decision-makers unthink and rethink the central issue of interculturality.



Fred Dervin is Professor of Multicultural Education at the University of Helsinki, Finland. He specializes in intercultural education, the sociology of multiculturalism, and student and academic mobility.

Mei Yuan is an Associate Professor at the School of Education, Minzu University of China. She specializes in Minzu and intercultural education.



Foreword Prof. Sude Introduction Making sense of the notion of Minzu Specificities of Minzu education Minzu inside out Being 'good' at interculturality: Answers from Minzu education Minzu as an entry into the smörgåsbord of interculturality Conclusions - On the importance of companions, complements and alternatives in education


andere Formate