Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
Economic Management and French Business
From de Gaulle to Chirac
von M. Maclean
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Hardcover
ISBN: 978-1-349-41435-2
Auflage: 1st ed. 2002
Erschienen am 01.01.2002
Sprache: Englisch
Format: 216 mm [H] x 140 mm [B] x 17 mm [T]
Gewicht: 395 Gramm
Umfang: 312 Seiten

Preis: 53,49 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 16. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

How is it that the modest pace of change which typified the French economy a century ago gave way after 1945 to a new, revived capitalism and a superior economic performance? Maclean traces the development of French economic and business life in the context of the European and international economy over the past fifty years. She examines the main economic trends and events: from nationalization to privatization; from war with Germany to reconciliation and ever-greater union; from the franc to the euro; and from national champions to mega-mergers with foreign companies. Maclean argues that the new French capitalism of the twenty-first century is the product of an ideological struggle in which the forces of modernization triumphed over the old guard of French nationalism.



Introduction: French Business in Transition Eduring Influences: French Business and the State Liberation, Modernisation and the Fourth Republic The 'Goldon Age' of the Gaullist Era The Giscard Years: From Prosperity to Deepening Crisis The Socialist Experiment: Coming to Terms with Economic Realities Competitive Liberalism and European Ambitions French Business and Global Economic Integration Conclusion Bibliography Index


andere Formate