Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
The Soviet Dream World of Retail Trade and Consumption in the 1930s
von A. Randall
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Reihe: Consumption and Public Life
Hardcover
ISBN: 978-1-349-36499-2
Auflage: 2008 edition
Erschienen am 01.01.2008
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 390 Gramm
Umfang: 251 Seiten

Preis: 124,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 23. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

In the early 1930s Soviet authorities launched a campaign to create "socialist" retailing and also endorsed Soviet consumerism. How did the Stalinist regime reconcile retailing and consumption with socialism? This book examines the discourses that the Stalinist regime's new approach to retailing and consumption engendered.



AMY RANDALL is Assistant Professor of History at Santa Clara University, USA.



Introduction A New Approach to Retailing and Consumption: The Campaign for Soviet Trade The 'Perestroika' of the Retail Sector: Visionary Planning for Revolutionary Retailing Legitimizing Soviet Trade: Gender and the Feminization of the Retail Workforce 'Revolutionary Bolshevik Work': Stakhanovism in Retail Trade The 'Kontrol' of Soviet Trade from Above and from Below The Making of the New Soviet Consumer Soviet Retailing and Consumer Culture in Comparative Perspective Epilogue


andere Formate
weitere Titel der Reihe