Bücher Wenner
Volker Kutscher liest aus "RATH"
18.11.2024 um 19:30 Uhr
An Introduction to Decision Theory
von Martin Peterson
Verlag: Cambridge University Pr.
Hardcover
ISBN: 978-1-316-60620-9
Auflage: 2nd edition
Erschienen am 30.03.2017
Sprache: Englisch
Format: 244 mm [H] x 170 mm [B] x 19 mm [T]
Gewicht: 605 Gramm
Umfang: 339 Seiten

Preis: 36,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 26. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

36,50 €
merken
Gratis-Leseprobe
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

A comprehensive and accessible introduction to all aspects of decision theory, now with new and updated discussions and over 140 exercises.



Martin Peterson holds the Sue and Harry Bovay Chair in the Department of Philosophy, Texas A&M University. He is the author of several books on decision theory, ethics, and risk, including Non-Bayesian Decision Theory (2008), The Dimensions of Consequentialism (Cambridge, 2013), and The Ethics of Technology (forthcoming).



Preface; 1. Introduction; 2. The decision matrix; 3. Decisions under ignorance; 4. Decisions under risk; 5. Utility; 6. The mathematics of probability; 7. The philosophy of probability; 8. Bayesianism and pragmatic arguments; 9. Causal vs evidential decision theory; 10. Risk aversion; 11. Game theory I: basic concepts and zero-sum games; 12. Game theory II: nonzero-sum and cooperative games; 13. Social choice theory; 14. Overview of descriptive decision theory; Appendix A. Glossary; Further reading; Index.