Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
Language, Education and Uyghur Identity in Urban Xinjiang
von Joanne Smith Finley, Xiaowei Zang
Verlag: Taylor & Francis
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-138-84772-9
Erschienen am 09.12.2015
Sprache: Englisch
Format: 231 mm [H] x 155 mm [B] x 23 mm [T]
Gewicht: 590 Gramm
Umfang: 226 Seiten

Preis: 212,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 14. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Joanne Smith Finley is Senior Lecturer in the School of Modern Languages at Newcastle University, UK.

Xiaowei Zang is Professor and Dean of the College of Arts and Liberal Sciences at the City University of Hong Kong.



As the regional lingua franca, the Uyghur language long underpinned Uyghur national identity in Xinjiang. However, since the 'bilingual education' policy was introduced in 2002, Chinese has been rapidly institutionalised as the sole medium of instruction in the region's educational institutions. This book considers ways in which Uyghur urban youth identities have evolved in response to the imposition of 'bilingual education', and where individuals locate themselves on the various spectra of modernisation, sinicisation, re-traditionalisation and globalisation.



1. Language, Education, and Uyghur Identity: An Introductory Essay 2. Major Determinants of Uyghur Ethnic Consciousness in Ürümchi 3. Between Minkaohan and Minkaomin: Discourses on "Assimilation" amongst Bilingual Urban Uyghurs 4. The Construction of Uyghur Urban Youth Identity through Language Use 5. Second/Third Language Learning and Uyghur Identity: Language in Education for Uyghurs in Urban Xinjiang 6. Representations of Uyghurs in Chinese History Textbooks 7. Young Uyghurs' Perceptions of Han Chinese: from Xinjiang to Inland, from State to Individual 8. Escaping "Inseparability": How Uyghur Graduates of the "Xinjiang Class" Contest Membership in the Zhonghua Minzu 9. Education, Religion and Identity among Uyghur Hostesses in Ürümchi 10. Conclusions


andere Formate