Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
Aesthetic Modernism and Masculinity in Fascist Italy
von John Champagne
Verlag: Taylor & Francis
Reihe: Popular Culture and World Poli
Taschenbuch
ISBN: 978-1-138-80815-7
Erschienen am 01.11.2014
Sprache: Englisch
Format: 231 mm [H] x 155 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 318 Gramm
Umfang: 232 Seiten

Preis: 69,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 11. Dezember in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

69,50 €
merken
Gratis-Leseprobe
zum E-Book (PDF) 67,99 €
zum E-Book (EPUB) 68,99 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

John Champagne is an Associate Professor of English at Penn State Erie, the Behrend College, and a Visiting Professor of Communications at John Cabot University, Rome. He writes on gender and sexuality in modern culture; a critic and novelist, he is the author of three previous books.



Aesthetic Modernism and Masculinity in Fascist Italy is an interdisciplinary historical re-reading of a series of representative texts that complicate our current understanding of the portrayal of masculinity in the Italian fascist era.

Champagne seeks to evaluate how the aesthetic analysis of the artifacts explored offer a more sophisticated and nuanced understanding of what world politics is, what is at stake when something - like masculinity - is rendered as being an element of world politics, and how such an understanding differs from more orthodox 'cultural' analyses common to international relations.



Introduction: Beyond Virility, Chapter 1. Fascism, Modernism, and the Contradictions of Capitalism, Chapter 2. Pirandello Fascista? Modernism and The Theater of Masculinity Chapter 3. The Dandy, the Mystic, and the Tonalists: Italian Modernist Painting and the Male Body Chapter 4. "A Glimpse Through an Interstice Caught: Fascism and Mario Castelnuovo-Tedescos Calamus Songs" Chapter 5. Giorgio Bassani and Italian "Queers" of the 1930s" Conclusion: "Beyond" Fascism?


andere Formate
weitere Titel der Reihe