Bücher Wenner
Volker Kutscher liest aus "RATH"
18.11.2024 um 19:30 Uhr
The Internet and New Social Formation in China
Fandom Publics in the Making
von Weiyu Zhang
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Reihe: Media, Culture and Social Chan
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-138-79926-4
Erschienen am 04.04.2016
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 157 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 363 Gramm
Umfang: 160 Seiten

Preis: 217,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 10. Dezember in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

There are billions of internet users in China, and this number is continually growing. This book looks at the various purposes of this internet use, and provides a study about how the entertainment-consuming users form into publics through the mediation of technologies in the era of network society. It questions how individuals, mediated by new information and communication technologies, come together to form new social categories. The book goes on to investigate how public(s) is formed in the era of network society. Using online surveys and in-depth interviews, this book provides a rich description of the process of constructing a new social formation in contemporary China.



Weiyu Zhang is Associate Professor in the Department of Communications and New Media at the National University of Singapore.



1. Publics, Fans, and Social Media 2. Popular Culture and ICTs 3. Rear Window to Movies: From Fans to Subaltern Publics 4. Ten Years After: From Subaltern to Regular Publics 5. Online Translation Communities: From Consumers to Prod-users 6. House of Cards: From Entertainment to Politics 7. Douban vs. Renren: Fan Objects as Network Nodes8. Weibo Publics: Celebrities as Network Nodes 9. Fandom Publics: Social Formation in the Network Society


andere Formate
weitere Titel der Reihe