Bücher Wenner
Fahrt zur Frankfurter Buchmesse im Oktober 2024
19.10.2024 um 06:00 Uhr
Motivational Currents in Language Learning
Frameworks for Focused Interventions
von Zoltán Dörnyei, Alastair Henry, Christine Muir
Verlag: Routledge
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-138-77731-6
Erschienen am 15.09.2015
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 14 mm [T]
Gewicht: 467 Gramm
Umfang: 222 Seiten

Preis: 217,99 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 19. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Zoltán Dörnyei is Professor of Psycholinguistics at the School of English, University of Nottingham, UK.

Alastair Henry is an Associate Professor in language education at University West, Sweden.

Christine Muir is a Postgraduate Teaching Fellow at the School of English, University of Nottingham, UK.



Building on Dörnyei's authoritative work in the field of learner motivation, this book introduces a new conceptualization of motivation-Directed Motivational Currents (DMCs)-and sets out the defining aspects of what they are, what they are not, how they are related to language learning motivation. The accessible style, along with plentiful illustrations and practical suggestions for promoting sustained learning, invite readers to think about motivation in a different way.



1. Introduction: Three Stories. 2. DMCs Versus Long-Term Motivation: Positioning DMCs Within L2 Motivation Theory. 3. Vistion: The 'Directed' Aspects of DMCs. 4. The Launch of a DMC: Shifting into Hyperdrive. 5. The Unique Structure of a DMC: Utilizing 'Renewable Energy'. 6. Positive Emotional Loading: Eudaimonic Well-Being and Authenticity. 7. When the Current Begins to Wane: The Nature of Effort and the Longer-term Sustainability of DMCs. 8. Introducing 'Group-DMCs'. 9. Generating DMCs in the Language Classroom.


andere Formate