Bücher Wenner
Mirna Funk liest und spricht über "Von Juden lernen"
10.10.2024 um 19:30 Uhr
New Perspectives on Intercultural Language Research and Teaching
Exploring Learners' Understandings of Texts from Other Cultures
von Melina Porto, Michael Byram
Verlag: Taylor & Francis
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-138-67240-6
Erschienen am 07.07.2016
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 163 mm [B] x 23 mm [T]
Gewicht: 680 Gramm
Umfang: 172 Seiten

Preis: 212,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 16. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Illustrated by an empirical study of English as a Foreign Language reading in Argentina, this book argues for a different approach to the theoretical rationales and methodological designs typically used to investigate cultural understanding in reading, in particular foreign language reading. It presents an alternative approach which is more authentic in its methods, more educational in its purposes, and more supportive of international understanding as an aim of language teaching in general and English language teaching in particular.



Melina Porto is Professor of English Language at Universidad Nacional de La Plata, Argentina and Researcher at Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (CONICET), Argentina.

Michael Byram is Professor Emeritus at University of Durham, UK, Guest Professor at University of Luxembourg, and Visiting Professor at University of Sussex, UK.



Foreword Henry Widdowson Introduction. 1. Reading and Cultural Understanding 2. A Model of Cultural Understanding of Texts 3. Using the Model of Cultural Understanding in text selection and analysis 4. Analysing Comprehension of Texts in Readers' First Language 5. Developing New Instruments for Research and Teaching 6. The Reading Response Task and Foreign Language Texts 7. The Visual Representation Task and Foreign Language Texts 8. Using the Model of Cultural Understanding in Self-Assessment 9. Conclusions


andere Formate