Bücher Wenner
Arno Geiger liest in der Marienkirche
12.11.2024 um 19:30 Uhr
Radical Schooling for Democracy
Engaging Philosophy of Education for the Public Good
von Neil Hooley
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-138-64716-9
Erschienen am 01.11.2017
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 13 mm [T]
Gewicht: 476 Gramm
Umfang: 196 Seiten

Preis: 186,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 21. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

186,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

Radical Schooling for Democracy claims that the ideology of neoliberalism increasingly dominates economic and as a consequence, educational and social life, thus causing formal education to adopt a narrow, rational and economic purpose for all students.



List of figures

List of tables

About the Author

Preface

Acknowledgements

Dedication: John Dewey

Poem

Part 1. Thinking Philosophically

1. Trends and tensions of philosophy and sociology

2. Understandings of epistemology

3. Action theory and theorists

4. Creative democracy, ethics, power and control

Part II. Thinking Educationally

1. Education as philosophy of practice

  • Philosophy 1: Education as a knowledge discipline
  • Philosophy 2. Religion, the sacred and profane
  • Philosophy 3. Conservatism, what is or should be
  • Philosophy 4. Neoliberalism, capitalism personified
  • Philosophy 5. Social Democracy, in practice or in name
  • Philosophy 6. Science, explanation or understanding
  • Philosophy 7. Marxism, social class and social division

    Part III. Thinking Democratically

    1. Social class, equity and socio-economic positions

    2. Connecting with Indigenous education

    3. Teacher education as experience

    4.Radical schooling for all

    References

    Index



Neil Hooley is a Lecturer in the College of Education at Victoria University in Melbourne, Australia.