Bücher Wenner
Wer wird Cosplay Millionär?
29.11.2024 um 19:30 Uhr
Self-Esteem in Children with Special Educational Needs
von Peter W Gurney
Verlag: Taylor & Francis
Reihe: Routledge Library Editions: Special Educational Needs
Taschenbuch
ISBN: 978-1-138-58800-4
Erschienen am 15.08.2020
Sprache: Englisch
Format: 213 mm [H] x 135 mm [B] x 13 mm [T]
Gewicht: 227 Gramm
Umfang: 176 Seiten

Preis: 47,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 13. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

First published in 1988. This book investigates how the level of self-esteem appears to influence social behaviour and school performance in children with special educational needs. It discusses the practical steps that can be taken to assess and enhance self-esteem in children with special needs and evaluates their effectiveness.



Acknowledgements; Introduction; 1. The Self-Concept: General Characteristics and Theoretical Foundations 2. The Development of the Self-Concept 3. Assessment of Self-Esteem 4. Self-Esteem, Schooling and Academic Achievement 5. Enhancing Self-Esteem in Children with Special Needs I: Indirect Influences 6. Enhancing Self-Esteem in Children with Special Needs II: General Classroom Strategies 7. Practical Classroom Activities Related to Self-Esteem for Special Needs Children 8. Enhancing Self-Esteem in Teachers of Special Needs Children 9. Summary and Conclusion; Appendices; Bibliography; Additional References; Index


andere Formate
weitere Titel der Reihe