Bücher Wenner
Fahrt zur Frankfurter Buchmesse im Oktober 2024
19.10.2024 um 06:00 Uhr
Teacher Research and Special Education Needs
von Graham Vulliamy, Rosemary Webb
Verlag: Taylor & Francis
Reihe: Routledge Library Editions: Special Educational Needs
Taschenbuch
ISBN: 978-1-138-58707-6
Erschienen am 15.08.2020
Sprache: Englisch
Format: 213 mm [H] x 135 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 295 Gramm
Umfang: 248 Seiten

Preis: 47,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 13. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

First published in 1992. This book provides accounts of case-study research in the area of special educational needs carried out by teachers in ordinary and special schools. Contributors discuss their experiences of the problems and possibilities of teacher research and provide advice on information-gathering, analysis and writing up.



Graham Vulliamy, Rosemary Webb



List of Contributors; Foreword by Peter Mittler; Preface; 1. New Directions in Special Educational Needs Research Graham Vulliamy and Rosemary Webb 2. Designing a Teacher-research Project Graham Vulliamy and Rosemary Webb 3. An Evaluation of a Leaver's Curriculum in a Special School Jean Holgate 4. Creating a Basis for a Partnership with Parents of Pupils with Profound and Multiple Learning Difficulties Jacqueline Wadlow 5. Devising Motor Programmes for Children with Physical Disabilities Lynda Peake 6. Parental Perceptions of the Professionals Involved with Children with Special Educational Needs Kathleen Murphy 7. Meeting Individual Needs in the Classroom in a Comprehensive School Thomas Farrell 8. An Evaluation of Conductive Education in English Special Schools Trefor Davies-Isaac 9. Support Work in Primary Classrooms: Some Management Concerns Marion Tricker 10. Return to School from an Assessment Centre Joan Normington 11. Unit Accreditation at a Special School James Powell 12. Analysing and Validating Data in Teacher Research Graham Vulliamy and Rosemary Webb; Index


andere Formate
weitere Titel der Reihe