Bücher Wenner
Vorlesetag - Das Schaf Rosa liebt Rosa
15.11.2024 um 15:00 Uhr
In Search of the Nonprofit Sector
von Jonathan B. Imber
Verlag: Routledge
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-138-52595-5
Erschienen am 17.07.2017
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 514 Gramm
Umfang: 246 Seiten

Preis: 224,40 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 18. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

1: Nonprofits and Government: Rhetoric and Reality; 1: Government and Nonprofits in the Modern Age: Is Independence Possible?; 2: Social Welfare Organizations, Politics, and Regulation; 3: What Is the Political Role of Nonprofits in a Democracy?; 2: Nonprofits and Business: Blurred Boundaries; 4: Sector-Bending: Blurring the Lines Between Nonprofit and For-Profit; 5: Commercialism and the Mission of Nonprofits; 6: How Important Is a Nonprofit's Bottom Line? The Uses and Abuses of Financial Data; 3: Philanthropy and Volunteerism: New Practices; 7: Inside Venture Philanthropy; 8: Charity and Philanthropy After September 11th; 9: National Service in Theory and Practice; 4: Nonprofits, Religion, and Government: Opportunities and Challenges; 10: Understanding Religious Organizations: Implications and Concerns for Public Policy and Social Welfare Services; 11: Nonprofit and Faith-Based Welfare-to-Work Programs: Government's Partners or Government's Captives?; 12: Faith in Communities: A Solid Investment



At a time when boundaries between the nonprofit, business, and public sectors have grown increasingly confused and contested, this volume by leading experts on nonprofit organizations offers new ideas and frameworks for understanding the terrain that lies between the state and the market


andere Formate