Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
Salman Rushdie in the Cultural Marketplace
von Ana Cristina Mendes
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Taschenbuch
ISBN: 978-1-138-25347-6
Erschienen am 26.08.2016
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 11 mm [T]
Gewicht: 299 Gramm
Umfang: 208 Seiten

Preis: 47,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 21. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Taking up the roles that Salman Rushdie has assumed as a cultural broker, gatekeeper and mediator in various spheres of public production, Ana Cristina Mendes argues that how a postcolonial author becomes personally and professionally enmeshed in the dealings of the cultural industries is of particular relevance. She proposes new itineraries and frameworks for interpreting Rushdie's work in the context of postcolonial cultural production and circulation within a marketplace that is global in both orientation and effects.



Ana Cristina Mendes, PhD, is a researcher at the University of Lisbon Centre for English Studies (CEAUL/ULICES), Portugal.



Introduction; Chapter 1 Rushdie as Gatekeeper; Chapter 2 Exploding the Canon; Chapter 3 Film and Television; Chapter 4 Music and the Brown Culture Industry; Chapter 5 Rushdie, the Public Intellectual; Chapter 101 Conclusion;


andere Formate