Bücher Wenner
Wer wird Cosplay Millionär?
29.11.2024 um 19:30 Uhr
Engaging Curriculum
Bridging the Curriculum Theory and English Education Divide
von Bill Green
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-138-12143-0
Erschienen am 21.09.2017
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 19 mm [T]
Gewicht: 590 Gramm
Umfang: 314 Seiten

Preis: 186,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 20. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Explicitly linking curriculum inquiry to English education via recurring themes of representation, democracy and knowledge, this book is a call for both researchers and practitioners to engage with curriculum, explicitly and deliberatively, as both a concept and a question.



Bill Green is Emeritus Professor of Education at Charles Sturt University, Australia.



Introduction: Engaging Curriculum? Section I 1. Rethinking the Representation Problem in Curriculum Inquiry 2. Curriculum, Representation, Democracy 3. Addressing the Curriculum Problem in Doctoral Education 4. From Communication Studies to Curriculum Inquiry? 5. Curriculum AND Pedagogy? A Complicated Conversation 6. Teaching for Difference: Learning Theory and Post-Critical Pedagogy Section II 7. Still Insisting on the Letter? Literacy Studies and Curriculum Inquiry 8. Reviving Rhetoric? English Teaching, the Literacy Challenge, and Curriculum Change 9. Curriculum, 'English' and Cultural Studies; or, Changing the Scene of English Teaching 10. A Question of Value: English Teaching, Cultural Studies, Curriculum Inquiry 11. English Teaching, the Knowledge Question and the National Curriculum 12. English in the Australian Curriculum: An 'Exceptional' Subject? Afterword: English Teaching as Curriculum Inquiry


andere Formate