Bücher Wenner
Michael Grüttner im Gespräch über "TALAR UND HAKENKREUZ"
09.10.2024 um 19:30 Uhr
Masculinity, Class and Music Education
Boys Performing Middle-Class Masculinities through Music
von Clare Hall
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Reihe: Palgrave Studies in Gender and Education
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-137-50254-4
Auflage: 1st ed. 2018
Erschienen am 18.07.2018
Sprache: Englisch
Format: 216 mm [H] x 153 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 418 Gramm
Umfang: 232 Seiten

Preis: 139,09 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 15. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

139,09 €
merken
zum E-Book (PDF) 128,39 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Clare Hall is Lecturer in Performing Arts at Monash University, Australia. Her research is located in the sociology of education and the creative arts, with a focus on music and intersectionality.



Chapter 1. Introduction: Making Masculinities Through Music.- Chapter 2. Gendering the Boy Voice.- Chapter 3. Venerating Angels.- Chapter 4. Thinking about Masculinity, Class and Music with Bordieu.- Chapter 5. Capitalising on Musical Mothering.- Chapter 6. Becoming Choirboys.- Chapter 7. Vocalising Gender and Class.- Chapter 8. Practising Virtuosity.- Chapter 9. Conclusion.



This book offers a provocative sociological examination of masculinity, class and music education within the context of a unique and fascinating culture: the classical musical world of choirboys. The myriad cultural meanings embodied in the ¿boy voice¿ are unravelled through compelling musical narratives of young choirboys, their mothers, and their teachers. The book investigates how boys negotiate dominant gender-class discourses and the various pedagogies involved in producing middle-class masculinities during primary school and early years contexts. Drawing on the theoretical resources of Bourdieu to develop the concept of ¿musical habitus¿, the continued symbolic distinction of the choirboy is analysed in order to better understand how culture is simultaneously reproduced and evolving through music. This interdisciplinary work at the juncture of pedagogy and culture will appeal to social science researchers, educators and arts practitioners interested in the sociocultural dynamicsof music.


andere Formate
weitere Titel der Reihe