Bücher Wenner
Vorlesetag - Das Schaf Rosa liebt Rosa
15.11.2024 um 15:00 Uhr
The Precarious Future of Education
Risk and Uncertainty in Ecology, Curriculum, Learning, and Technology
von Jan Jagodzinski
Verlag: Palgrave Macmillan US
Reihe: Education, Psychoanalysis, and Social Transformation
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-137-48690-5
Auflage: 1st ed. 2017
Erschienen am 01.12.2016
Sprache: Englisch
Format: 216 mm [H] x 153 mm [B] x 23 mm [T]
Gewicht: 543 Gramm
Umfang: 332 Seiten

Preis: 90,94 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 23. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

90,94 €
merken
zum E-Book (PDF) 90,94 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This volume examines the challenges weighing on the future of education in the face of globalization in the twenty-first century. Bringing together eleven authors who explore the paradox of an ¿after¿ to the future of education, each chapter in this book targets three important areas: ecology as understood in the broader framework of globalization and pedagogy; curriculum concerns which impact learning; and the pervasiveness of technology in education today.



jan jagodzinski is Professor of Art and Media Education in the Department of Secondary Education, University of Alberta, Canada. He is the author of fifteen books. 



Introduction: The Precarious Future of Education.- Part I. Curricular Difficulties: Ecology, Globalization and Pedagogy.- 1. After the Future in Teacher Education.- 2. Curriculum Lessons from Ecopsychology.- 3. The Influence of Cultural and Familial Complexes in the Classroom:  A Post-Jungian View.- 4. Silent Schools? On the Re-emergence of Oral Language and Culture in Education.- Part II. Learning Explored.- 5. What is and What Will be Science Learning (Theory) in Science Education Reform and Politics? Stories and Reflections.- 6. Big Data and Learning Analytics:The "New" Teaching Machine.- 7. The Case of Wondering 'Its': The Future as More of the Same in the Name of Change.- Part III. Technological Dilemmas.- 8. Big Data and Learning Analytics: The "New" Teaching Machine.- 9. Technology's Hidden Curriculum and the New Digital Pharmakon.- 10. Pioneering the Use of Video in Research and Pedagogy: A Currere of Media(tion).- 11. The Future is Cancelled: From Melancholia to Belief in the World.


andere Formate
weitere Titel der Reihe