Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
Digital Media and Society
Transforming Economics, Politics and Social Practices
von A. White
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Hardcover
ISBN: 978-1-137-39362-3
Erschienen am 22.08.2014
Sprache: Englisch
Format: 213 mm [H] x 137 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 340 Gramm
Umfang: 222 Seiten

Preis: 104,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 30. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

Referencing key contemporary debates on issues like surveillance, identity, the global financial crisis, the digital divide and Internet politics, Andrew White provides a critical intervention in discussions on the impact of the proliferation of digital media technologies on politics, the economy and social practices.



Contents List of Tables Preface List of Abbreviations and Acronyms PART I: POLITICS AND DIGITAL MEDIA: THE IMPACT OF DIGITAL MEDIA ON THE PUBLIC AND PRIVATE SPHERES Introduction to Part I 1 From the Public to the Private: The Digitization of Scholarship 2. From the Private to the Public: Online Identity 3. Digital Media and Politics in the Liberal Democratic State Conclusion of Part I PART II: THE DIGITAL ECONOMY Introduction to Part II 4. The Digital Economy and the Creative Industries 5 The Digital Economy and the Global Financial Crisis PART III: DIGITAL MEDIA USE Introduction to Part III 6. Reading/Using Digital Media 7. The New Social Movements 8 Surveillance: The Role of Databases in Contemporary Societies 9. Digital Media Use in the Developing World Epilogue Endnotes Bibliography Index



Andrew White is Associate Professor and Faculty Director of Research at the University of Nottingham's China campus. He has published numerous articles on digital media, creative industries and Northern Irish politics in many journals, including First Monday, International Journal of Cultural Policy and Irish Political Studies.


andere Formate