Bücher Wenner
Denis Scheck stellt seine "BESTSELLERBIBEL" in St. Marien vor
25.11.2024 um 19:30 Uhr
Engaged Learning in the Academy
Challenges and Possibilities
von D. Moore
Verlag: Palgrave Macmillan US
Reihe: Community Engagement in Higher Education
E-Book / PDF
Kopierschutz: PDF mit Wasserzeichen

Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-1-137-02519-7
Auflage: 2013
Erschienen am 20.03.2013
Sprache: Englisch
Umfang: 228 Seiten

Preis: 53,49 €

Inhaltsverzeichnis
Klappentext
Biografische Anmerkung

1. The Paradox of Experiential Learning in Higher Education 2. A Theoretical Framework 3. Analyzing the Curriculum of Experience 4. Comparing Curricula - Academic and Experiential 5. Discovering the Pedagogy of Experience 6. Pedagogy in School and Field 7. Experiential Pedagogies in School 8. Institutional Mission(s) and Engaged Learning



Moore asks the question of whether and under what conditions experience constitutes a legitimate source of knowledge and learning in higher education. Drawing on theory and research, the book addresses three types of challenges and opportunities facing experiential educators: the epistemological, the pedagogical, and the institutional.



David Thornton Moore is Associate Professor at the Gallatin School of Individualized Study at New York University, USA


andere Formate
weitere Titel der Reihe