Bücher Wenner
Fahrt zur Frankfurter Buchmesse im Oktober 2024
19.10.2024 um 06:00 Uhr
Analysis of Arithmetic for Mathematics Teaching
von Gaea Leinhardt, Ralph Putnam, Rosemary A. Hattrup
Verlag: Taylor & Francis
E-Book / PDF
Kopierschutz: kein Kopierschutz


Speicherplatz: 75 MB
Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-1-135-44058-9
Auflage: 1. Auflage
Erschienen am 25.11.2020
Sprache: Englisch
Umfang: 464 Seiten

Preis: 68,49 €

68,49 €
merken
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This volume emerges from a partnership between the American Federation of Teachers and the Learning Research and Development Center at the University of Pittsburgh. The partnership brought together researchers and teachers for intensive dialogue sessions focusing on what each community knows about effective mathematical learning and instruction.



Gaea Leinhardt (Edited by) , Ralph Putnam (Edited by) , Rosemary A. Hattrup (Edited by)



Contents: Preface. J.T. Sowder, Making Sense of Numbers in School Mathematics. K.C. Fuson, Research on Learning and Teaching Addition and Subtraction of Whole Numbers. P. Nesher, Solving Multiplication Word Problems. M. Lampert, Teaching and Learning Long Division for Understanding in School. J. Hiebert, Mathematical, Cognitive, and Instructional Analyses of Decimal Fractions. T.E. Kieren, Rational and Fractional Numbers as Mathematical and Personal Knowledge: Implications for Curriculum and Instruction. L.B. Resnick, From Protoquantities to Operators: Building Mathematical Competence on a Foundation of Everyday Knowledge. M. Rauth, L. Billups, Epilogue.